sväng in på en rastplats, stäng av motorn, gå ned till stranden, ta ett bad, spring dig varm, låt solen torka ditt skinn, fyll munnen med blåbär, smid om den ena bilnyckeln till metkrok och den andra till synål

tisdag 1 november 2011

Förlåt mig världen!

Rolf Lindstein vädjar:

Förlåt världen!
Jag har bokat en flygbiljett till Teneriffa tur och retur.
Det är oförlåtligt.
Jag gjorde det helt och hållet av rent egoistiska skäl.
För att jag själv ska må extra gott ett tag.
Fast jag vet att ännu en millimeter korallrev för alltid blir borta, bara för min skull.
Korallrev som är det vackraste jag vet och som är barnkammare åt så mycket liv.
Som är jordens mest produktiva miljö.
Det är verkligen oförlåtligt.
Förlåt mig ändå världen!



Vad gör jag nästa gång mörkret, kylan, instängdheten och frånvaron av levande natur tar sitt gastkramande grepp?

Startar chartertrafik med segelbåt från Iberiska halvön till Kanarieöarna?
Så folk kan åka tåg eller cykla ner, kliva på segelbåten och efter nån vecka kliva av på La Gomera eller någon annan gynnsam ö?
Eller ska vi byta bostad med någon som vill hit till vår fina standard? Femhundra kubikmeter högteknologiskt varmt upplyst gediget trähus omgivet av kallt mörker bytes mot fem kvadratmeter tältplats i varmt livgivande klimat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar